Saturday, May 09, 2009

Fourierrekker

Da verden enda var ung, og gammel-erik enda aktiv i tingenes ve og vel, kom han fram til at han skulle spille menneskene et pek. Han dro ned til helvetessmiene sine og arbeidet i lange tider med sitt mesterverk. Svetten sto av Satan selv, rant av hans røde pels, mens han smidde sitt mest infernalske leketøy. Sitt ypperste pek for å torturere sjelen av menneskeheten. Etter seks hundre og seksti seks dager var han ferdig; Fourierrekken var skapt, og Fanden smilte glupsk mens han sendte dette monstrumet, helvetes mesterverk, til jorden for å fange sjeler.

Og derfor sitter en stakkars ingeniørstudent våken klokken fem på morgenen mens han arbeider med Fourierrekker. Det er nesten så jeg kan høre de infernalske hylene av tituseners lidelser i flammene fra dengang rekkene ble skapt. Jeg får en nesten bestialsk trang til å utføre hedenske ritualer, og Robert Halfords sataniske hyl høres med ett mer virkelig i ørene mine.

Kanskje jeg skal selge sjelen min denne gangen?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei og hopp,
søkte på fourierrekker og dukket plutselig borti bloggen din.
Vet ikke hvem du er... men om du går på HiN hadde det vært artig om du vil skrive for Origo:) Vi gjør også endel sosial kromsprang om du vil det. Send et pip til std.origo@hin.no... eller hiv spør de med kamera i fadderukene til høsten:)
Hilsen Cesilie

8:10 AM  
Blogger Joachim said...

Err, sure. Sent mail tel en origo-mail eg fant på nettsia dåkkers sian den du gav ikke funka heilt kurrant.

2:29 PM  

Post a Comment

<< Home